lørdag den 5. november 2011

Gode blogs

Som i rigtig gode blogs!

For nogle måneder siden blev jeg bidt af en gal blogger. Jeg har ellers aldrig rigtig læst blogs (udover venners og bekendtes rejseblogs), ligesom jeg heller ikke rigtig har haft min egen blog før nu (udover rejseblogs).
Interessen dukkede op i sommers, og nu kan jeg slet ikke få nok af blogs - de er with out a doubt min overspringshandling nr. 1!
I starten havde jeg lidt svært ved at finde blogs, som kunne fastholde min interesse, men der er nogle stykker, som jeg nu følger trofast.

  • Blog-land.dk er en blog, som giver et overblik over nogle af de mange danske blogs, og samler dem efter kategori - genialt hvis du leder efter inspiration og søger nye blogs. Blog-land fik for nyligt en søster-blog, Blog-land.com, som samler engelske blogs.
  • Emily Salomon beskriver sig selv som: "26-årig skojunkie, filmelsker og madøre, der læser moderne kultur og kulturformidling. Holder af broccoli, peanutbutter, København, løbeture og sure drinks med gin. Hunde, shopping og film fra Hollywoods guldalder er også blandt favoritterne. Og bøger og blomster." Bloggen handler om mode, mad, skønhed og alt muligt andet - en rigtig fin og meget populær blog, som jeg elsker at læse.
  • Jegerjoligeher er en blog om at flytte til udlandet. Den handler om Pernilles hverdag i New York, hvortil hun og kæresten er flyttet til for at blive. Hun skriver selv, at bloggen egentlig er tiltænkt deres venner og familie, men det gør den ikke mindre interessant at læse.
  • Mind the Beauty er som navnet indikerer en blog om skønhed, der er blevet mit personlige skønhedsfix. Ida giver både tips og ticks om alt inden for skønhedsverdenen. Derudover er Mind the Beauty også en skønhedsportal, hvor brugere kan deltage i konkurrencer samt finde eller selv skrive anbefalinger af deres yndlings- eller hade-skønhedsprodukter - virkelig smart, når man overvejer at afprøve et nyt produkt. 
  • Ikke et ord om baby skrives af en journalist, og handler mest af alt om livet som mor og hverdagen helt generelt. Jeg er fan, fordi den er så utrolig velskrevet!
  • Marias Maskinrum minder lidt om Ikke et ord om baby, fordi temaerne er lidt ens. Jeg er fan, fordi det er sådan en morsom blog uden hæmninger. 
Jeg læser en del flere blogs (se til venstre for teksten), men dette uddrag er dem, jeg synes bedst om - dem hvor jeg venter med længsel på, at der kommer nye indlæg. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar