fredag den 25. november 2011

Palmøs ophørsudsalg

Hvis du bor i Århus, ved du nok, at Palmø lukker ned, sælger sine butikker og i øjeblikket holder ophørsudsalg - måske er du endda gået forbi den tætpakkede butik på Banegårdspladsen.
Jeg havde hverken set eller hørt nyheden, før jeg gik forbi butikken sidste fredag og måtte undre mig over, at den var så fyldt (så overfyldt at kunderne nærmest ikke kunne komme ind af døren!!). Og så så jeg skiltene - ophørsudsalg, 40 %!
Onsdag da jeg havde tidligt fri fra skole, vovede jeg mig forbi for at kigge - mine ferskvandsperleøreringe er gået i stykker, så jeg var på jagt efter et nyt par. Jeg var lidt nervøs for en eventuel menneskemængde (er virkelig ikke god til mange tilbudsivrige mennesker på én gang!) men heldigvis var det ikke så slemt, for i butikken har man simpelt hen valgt at indføre nummersystem - så har folk jo ikke andet valg end at være tålmodige og opføre sig civiliseret.
Jagten var i øvrigt mere end vellykket, for jeg kom hjem med hele tre par ørestikker til ikke meget mere end 200 kr! 

Fra højre mod venstre: Sort blank onyx, Mat blodsten, Ferskvandsperle

Det er helt sikkert også værd tage et kig på deres guldsmykker og andre dyre ting - 40 % rabat er jo spotpriser, hvis man har pengene. 

Selvom det er fedt med smykker til små priser, så synes jeg også, det er lidt trist. Palmø har ligget på Banegårdspladsen så længe jeg kan huske, og længe før det. Som jeg hørte en ældre dame sige til en af ekspedienterne: "Jeg er nu ked af, at I lukker. Jeg har nemlig handlet her i maaange år." Min har familie og jeg har også tit handlet der eller i nogle af de andre Palmø-butikker, men det er jo så slut fra d. 10. december...

2 kommentarer:

  1. Mange tak! Jeg er simpelt hen også så glad for dem - roterer mellem netop de tre par for tiden.

    SvarSlet