mandag den 20. februar 2012

Ugens neglelak

Ligesom mange andre elsker jeg neglelak. Det har jeg gjort så længe, jeg husker. Så hvor fedt er det ikke, at det er blevet så moderne igen. Alle de mærker og farver, der er at vælge i mellem - herligt.

Jeg fik min første helt egen neglelak, da jeg var omkring 10 (måske lidt før, måske lidt efter, jeg husker det ikke helt). Derefter er samlingen vokset stødt. Det var også dengang, at jeg elskede neglelakker i alle mulige farver - lyseblå, lilla, lyserød (pasteller i massevis), og det sjoveste var at blande farverne, to forskellige farver skiftevis på hveranden finger. 
Derfor synes jeg, det er lidt sjovt, at det er blevet moderne at lege med farverne. I sommer var det noget med at have forskellige farver på hver finger - det var ikke lige mig. I år er det noget med at have én eller måske to negle i en anden farve end resten - me like. Så jeg er vendt tilbage til barndommen og leger igen med mine neglelakker.

Her ses ugens neglelak - en mintgrøn fra SpaRitual og en sart rosa fra Dazzling Nail Color
 
Overlak: Essie Good To Go / Underlak: Ridge Filling Base Coat / Dazzling Nail Color, No. 5112 (ca. 25 kr.) / SpaRitual, Delight Creme (40 kr.)
 Jeg skifter neglelak ret ofte - i hvert fald én om ugen. Både fordi jeg synes, det er sjovt, men også fordi jeg for det meste undgår at flække neglene, når jeg er på arbejde (i et byggemarked). Men det betyder også, at negle og neglebånd skal passes og plejes.

Sally Hansen Diamond Strength Ultra Rich Cuticle Cream, Avène Cold Cream Hand Cream, Mave-Flex Negleserum
Disse produkter bruges dagligt - hænder og negle smøres altid grundigt ind inden jeg lægger mig til at sove. Serumet bruger jeg selvfølgelig ikke, når neglene er lakeret, men når de ikke er, er dette midlet til mindre tørre og mere sunde negle. Igennem årene har jeg været igennem massevis af negleprodukter, og dette serum er et af de få, som er blevet brugt op - der er kun meget lidt tilbage, så jeg må have anskaffet mig en ny, så snart jeg får penge igen.
Jeg starter med negleserumet, lader det tørre lidt, inden jeg giver hænderne en god omgang håndcreme, og jeg slutter af med neglebåndscremen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar