søndag den 19. februar 2012

Lucky, lucky winner

For noget tid siden var jeg så heldig at vinde en MAC-applikation på Mind the Beauty. Og i slutningen af januar indløste præmien i MACs stand i Magasin i Århus ;-)
Jeg har aldrig prøvet MAC's produkter, ligesom jeg heller aldrig har fået lagt makeup af andre end mig selv - altså var det lidt af en oplevelse.

Eftersom jeg har en kæreste, er jeg faldet lidt af på den de senere år og har ikke gjort det store ud af min makeup, og har på ingen måde fornyet mig. Så tips og tricks var ganske velkomne.
Den søde makeupartist gjorde virkelig et godt arbejde - aldrig har jeg kigget mig i et spejl og tænkt "GUD! Kan jeg virkelig se sådan ud...". Og så trak hun mig ud på dybt vand og introducerede mig for produkter, farver og teknikker, som jeg aldrig har hørt om - loved it! Mange af hendes tips (som var rettet specifikt mod mit ansigt) er nu en del af min daglige makeup-rutine. Derudover var hun god til at fokusere på de gode ting, som f.eks. ved at fortælle mig, at jeg har flotte høje kindben, og store øjne - jeg var ikke rigtig klar over nogle af delene, og hvem vil ikke have sådanne dejlige komplimenter.

Inden havde jeg hørt en masse positive ting om MAC, men af en eller anden grund havde jeg altså aldrig prøvet produkterne. Men ingen tvivl om, at MAC nu har fået en ny fan. 
Jeg er især solgt pga. deres foundation. Med min kombinerede hud har netop foundation været en ting, som jeg altid har haft store problemer med - enten er de for fedtede, for tunge, de er tilstoppende, eller smelter. Men den foundation, som jeg fik med mig hjem, har været fantastisk! Den får ikke min hud til at fedte, den tilstopper ikke og giver ikke flere urenheder, jeg føler ikke, jeg har maske på, når jeg bruger den, og den holder hele dagen. Det betyder, at jeg ikke bare må nøjes med at bruge foundation engang i mellem, men at jeg kan bruge den dagligt. 

Ingen tvivl om at denne konsultation var tiltrængt! Efter fire år med fast kæreste var jeg nok gået hen og blevet lidt doven i forhold til min makeup, og det er mange år siden, at jeg har fornyet mine makeup-vaner. Men denne konsultation trak mig lidt ud af min dvale, og jeg har igen fået lyst til at lege med min makeup.
Udover tips til hvordan jeg kan lægge min makeup, fik jeg også tips til farver - så fedt! 
Jeg ved ikke om det bare er mig, men nogle gange er det lidt svært at finde rundt i junglen af farver. Jeg shopper ofte alene eller med kæresten, så ofte er det kun ekspedienten som giver råd og vejledning, og denne fokuserer nogle gange mere på salg end på mine behov. Så jeg er gået hen og blevet lidt farve-forskrækket, og er blevet i tvivl om hvilke farver, der rent faktisk klæder mig og har bare holdt mig til forskellige brune nuancer. Mit største ønske lige nu er derfor en blommefarvet øjenskygge samt en koralrød læbestift.

Dette er en tegning af den makeup, jeg fik lagt. Nedenunder er alle de produkter, der blev brugt forskellige steder, skrevet op, så jeg nemt kan finde produkterne igen.
Resultatet, som jeg selv synes blev rigtig fint.
Mig med rigtig fin makeup
De tre produkter, som var en del af præmien, og som nu pryder min badeværelseshylde - forhåbentlig kommer der flere hen ad vejen.

Denne MAC-applikation (som det vist nok hedder) kan helt sikkert anbefales, men hvis jeg ikke tager fejl, er det ret dyrt. Personligt havde jeg nok ikke fået denne oplevelse, hvis jeg skulle betale selv, så jeg er virkelig glad for, at jeg vandt konkurrencen!

P.S. Der har været lidt stille på bloggen den sidste uge, fordi manden har haft ferie (hvilket jo skulle nydes) og så er det nye semester lige startet. Jeg har godt nok kun ét fag, men samtidig er jeg midt i specialeopstarten, så der er nok at se til. Jeg kæmper altid for at genfinde hverdagen og rutinerne ved semesterstart - forhåbentlig tager det ikke så lang tid efter så mange års træning. Men heldigvis er dette sidste gang ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar