mandag den 11. juli 2011

Favorit bøger

Nu er det jo sommertid, og hermed er det også tid til sommerlæsning :)
Jeg hævder jo at være bog-elsker, hvilket min kæreste helt sikkert vil erklære sig enig i, for det er jo i vores fælles stue, at min elskede bogreol befinder sig.

Selvom jeg bestræber mig på at læse ofte - helst hver aften, så får jeg ikke læst så meget, som jeg gerne ville i løbet af skoleåret. Så sommeren er tiden, hvor jeg fordyber mig i bøgerne, kobler fra og forsøger at indhente al den læsning, som jeg har længtes efter i månedsvis.

I denne sommerferie jeg indtil videre læst følgende bøger (som langt fra er alle de bøger, jeg gerne ville have læst):
  • Ken Follet: "Jordens Søjler"
Jeg har længtes efter at læse denne bog i lang, lang tid, så det var en fornøjelse endelig at kunne fordybe mig i den og opdage, at den var lige så god, som håbet.
  • Monaldi & Sorti: "Imprimatur"
Jeg havde aldrig nogensinde hørt om denne bog, men jeg fik den af mine kolleger, da jeg afsluttede mit praktik-ophold i juni. Og faktisk er det altid interessant at få bøger, som man faktisk ikke har ønsket sig i forvejen, for åbner en verden, man muligvis ikke selv havde bevæget sig ud i. Og bogen er virkelig god!

P.t. er jeg i gang med Camilla Läckbergs "Fyrmesteren". Ja, jeg er med på krimi-bølgen, og jeg ejer og har læst alle hendes bøger om Erika Falck og Patrick Hedström - jeg kan simpelt hen ikke lade være. De få sider jeg indtil videre har læst, gør mig endnu ikke i stand til at sige mig så meget om den. Men denne ligner de andre, og har endnu ikke skuffet.

Der er så mange bøger, som er ideel til sommerferie-læsningen - jeg er dog ikke anmelder, vil jeg indskrænke mig til bare at nævne nogle titler.
  • Alle Jussi Adler Olsens bøger, særligt "Alfabethuset"
  • Ildefonso Falcones: "Havets Katedral"
  • Alle Marian Keyes' bøger
  • Dan Brown: "Engle og dæmoner"
  • Stieg Larssons trilogi
  • Haruki Murakami: "Norwegian Wood"
  • Carlos Ruiz Zafon: "Vindens skygge"
Ja, jeg kunne blive ved i det uendelige - jeg elsker alle mine bøger så meget, at jeg er i stand til at anbefale, at man læser dem alle. Og det er nok også derfor, at det er så umuligt for mig at udpege én enkelt som min 'all time favorite'. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar