onsdag den 13. juli 2011

Jeg vil også opleve verden...

Det er jo sommer, det er sommerferie, og det er jo ensbetydende med, at man pakker alle mulige mærkelige ejendele i en kuffert (muligvis efter et af kvindebladenes guider, som de bringer hvert år) og rejser et eller andet spændende sted hen og oplever en bid af den store vide verden.
For mit vedkommende bliver der ikke plads til ferie i år - suk! Økonomien er ikke til det...
For det første købte min kæreste og jeg andelslejlighed sammen i efteråret, og ja, den kræver jo lidt på den økonomiske front.
For det andet lægger landet sådan, at mens min kæreste er meget sparsommelig og er rigtig god til at lægge penge til side (til hvis det bliver nødvendigt med en økonomisk buffer i fremtiden), så er jeg en fattig studerende, som kaster rundt med pengene, så snart jeg får dem. Nu skal det ikke forstås sådan, at jeg er helt vildt økonomisk uansvarlig og klar til omgående deltagelse i Luksusfælden. Problemet er bare, at jeg er rigtig god til at bruge penge, og mindre god til at gemme dem. Og når jeg endelig får lagt lidt penge til side, sker der et eller andet, som stikker en dyb hånd i min beskedne opsparing - som f.eks. denne måned, hvor min skulder næsten satte sig fast, og jeg blev tvunget til at gå til fysioterapeut et par gange om ugen (en halvdyr fornøjelse - selv når man er medlem af Danmark), og hvor der skulle betales en pæn portion penge tilbage til Boligstøtten.
Derudover har vi jo vores kat, som vi ikke bare lige kan rejse fra. Selvfølgelig har vi da nogen, som sagtens kan se efter hende, hvis vi er væk. Men efter hendes lille forsvindingsnummer for nylig er vi ikke så vilde med tanken om at rejse fra hende.

Så i stedet for at rejse, må jeg bare drømme om alle de rejsemål, der står på min ønskeseddel.

Paris

For tre år siden tog min kæreste og jeg på en lidt spontan tur til Paris - den perfekte by for et nyforelsket par! Paris fascinerer og tiltrækker mig, fordi den har denne særlige atmosfære. Og vi mangler stadig at se så meget af denne fantastiske by, så jeg ville elske at vende tilbage dertil.

Bruxelles

For fem år siden boede jeg i Belgien i 10 måneder, og i løbet af mit ophold der tilbragte jeg en del tid i Bruxelles (the capital of Europe) som jeg kom til at elske helt og aldeles.
Dette semester, har været vores praktik-semester, og mens jeg valgte at finde en praktikplads herhjemme, valgte nogle af mine medstuderende at finde praktikplads udenlands. En af disse kom til Den Danske Ambassade i Bruxelles, og hun er uden tvivl den eneste, jeg har været lidt misundelig på i den forbindelse. Endnu engang hæmmede økonomien mig lidt, for ellers havde jeg da benyttet mig af hendes tilbud om at besøge hende.

London

Jeg har aldrig været i London, hvilket ærgrer mig rigtig meget, for det er en by, som bare skal opleves.
Og når jeg nu har været engelskstuderende, og har studeret britisk samfund og kultur, så er det da lidt for dårligt, at jeg aldrig har besøgt landet andet end på gennemrejse.
 
New York

En af vores helt store drømmerejser er helt sikkert New York - forhåbentlig får vi dag muligheden for at opleve byen med denne fantastiske skyline!


De Dansk Vestindiske Øer

Endnu en drømmerejse er at komme til de Dansk Vestindiske Øer. Ofte er min kæreste og jeg ikke helt enige om hvad en rejse skal indeholde, da han slet ikke er til badeferier. Men en de Dansk Vestindiske Øer giver muligheden for at kombinere badeferie og oplevelser - og det ville da være en oplevelse at opleve dansk historie sådan et eksotisk sted.

Hawaii

Hawaii er endnu et rejsemål, hvor man kan kombinere det hele - badeferie, naturoplevelser og storbyferie, og disse øer er endnu en destination, som vi kan blive enige om. Personligt har jeg en lille drøm om, at vores bryllupsrejse kunne gå dertil.

Vores dejlige jord har så mange rejsemål - dette var bare et lille udsnit i de destinationer, som jeg drømmer om at besøge sammen med min kæreste.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar