tirsdag den 16. august 2011

Chokolade muffins

I går aftes tog jeg mig sammen til at bage chokolade muffins - uhhmmm!

Før de kom i ovnen.
Opskriften er rigtig nem, men da det er en opskrift til chokoladekage, bliver dejen ret fast.

Mens de var i ovnen.
De holder ikke formen i almindelige papir-muffinsforme (de løber ud :-( ), så det vil være en god  ide at sætte dem i stål- eller silikoneforme.

Efter
Da jeg opdagede, at kagerne ville løbe ud, skyndte jeg at sætte muffins på plade nr. 2 i silikoneforme.
Wupti, de blev til rigtig fine kager.

Og de smager rigtig, rigtig godt!!
:-)
For at pifte kagerne lidt op har jeg tilføjet lidt chokolade-knapper fra Odense (Odense marcipan). Amo foreslår også, at man kan udskifte mælk med appelsinsaft for at få en mild smag af appelsin (selvfølgelig, det giver vel egentlig sig selv). Det tror jeg helt sikkert jeg vil prøve næste gang!
Opskriften kommer fra Amos Store Fødselsdagsbagebog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar