tirsdag den 23. august 2011

Gnavne gamle kone...

Jeg er så uheldig, at min bus kører forbi et teknisk gymnaisum og en teknisk skole... Og engang i mellem er jeg endnu mere uheldig... når jeg er med bussen, på det tidspunkt, hvor alle eleverne får fri (på én gang) - som i dag, da jeg skulle på arbejde :-( 
Når alle disse teen age-drenge vælter ind i bussen på engang - når de løber igennem bussen for at sikre sig en plads, når de råber, griner, sveder, lugter og overhovedet ikke viser hensyn, så vælder min indre gnavne gamle kone op i mig... 
Jeg synes ellers, at jeg er ret large - for det meste i hvert fald, men når jeg ender i en bus proppet med teen age-drenge, så dukker 'Hun' op. 'Hun' himler med øjnene, sukker højtlydt (indeni heldigvis) og sender meget sigende blikke til disse stakkels drenge, fordi de bare er for meget. 
Det triste er bare, at med mine 26 år kan jeg tælle omkring 10 år tilbage i tiden, til dengang jeg var lige sådan (dog i en lidt mere nedtonet piget udgave). Da jeg var i den alder, var jeg også ligeglad med resten af verden, jeg gjorde bare hvad der passede, og var ligeglad med hvad andre tænkte. 
Så hvorfor er denne gnavne gamle kone allerede dukket op? Og hvad gør jeg i fremtiden - om 10 år? Hvor slem vil jeg så være? Og er det ikke lidt pinligt, at jeg allerede er nået til det punkt?? Jeg kan kun trøste mig med, at forhåbentlig kan 'Hun' tæmmes og vil forblive en indre frem for ydre plage mange år endnu! ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar