onsdag den 25. januar 2012

Kald mig bare letpåvirkelig

Billede lånt her

Jeg kan vist ikke komme uden om det faktum, at jeg er nem og let at påvirke, når det kommer til anbefalinger af skønhedsprodukter. 
Læser jeg om et produkt på en blog, et debatforum, i et blad e.l. som siges at skulle være godt, hopper jeg hellere end gerne med på bølgen. Særligt hånd- og læbepleje skal afprøves. 
Derfor faldt jeg da også i, da jeg læste om Tisane Læbebalsam på Jo's Makeup Blog den anden dag. Den må jeg bare ha'! Så jeg fulgte gladeligt linket for at finde nærmeste forhandler, og fandt til min skræk ud af, at dette produkt slet ikke sælges i Århus (landets 2. største by!) eller i området i det hele taget. Til gengæld sælges det i mindre byer ude på den jyske hede (WTF?) og i større byer omkring Århus, hvor den nærmeste nok er Skanderborg. Det er dog lidt af en tur at tage bare for en læbebalsam. Nettet virker heller ikke som den optimale løsning, for Tisane, som skulle koste omkring en 50'er, bliver i så fald dobbelt så dyr. Har dog læst på Tisanes danske hjemmeside, at Tisane kan bestilles hjem af alle helsekostbutikker, så måske er det løsningen... Jeg vil i hvert fald undersøge, om det kan lade sig gøre, og hvad det i så fald koster, næste gang jeg skal ind til Århus. Hvis man er heldig, kan produktet måske leve op til alle de lovende ord :-)


Sidst jeg var i Netto hvor jeg ellers ikke kommer så tit faldt jeg i øvrigt over en ny håndcreme til kun 30 kr. daily Organic hedder den. Og da jeg stod og manglede en ny taske-håndcreme, røg den med hjem. Personligt har jeg som regel kun billige håndcremer med i tasken - i tilfælde af at den skulle gå i stykker, eller at en hel studiegruppe eller klasse gerne lige vil låne lidt. Det gør nemlig ikke helt så ondt, som hvis det er en håndcreme til et par hundrede kroner. 
Nå, tilbage til håndcremen... som indeholder Aloe Vera og er virkelig blødgørende. Den er helt sikkert blandt de mest fugtgivende, effektive og blødgørende håndcremer, jeg har prøvet. Den holder måske ikke så længe, dvs. den skal smøres på nogle gange om dagen og særligt efter håndvask, men den er alligevel mere holdbar end så mange andre håndcremer. Derudover tørrer den hurtigt ind. Endnu et plus er, at den både er mærket af Astma-Allergi Danmark, Nordisk Miljømærkning og ECOCERT, hvilket ikke er så ringe endda. 


Well, that's all folks! Jeg vil nu tage et kig på min halvlange ønskeseddel - kæresten kan nemlig slet ikke overskue alle mine ønsker, så han har bedt mig udvælge 10 ønsker. Det bliver sgu lidt svært!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar